CIRCIR BÖCEĞİM İLE İLK YAZ TATİLİ

Temmuz 28, 2013

Yazın çıkan cırcır böcekleri gibi, yazı "bababa" sesleriyle karşılayan böceğimiz ile ilk yaz, ilk uzun ve ilk deniz tatilimizde nerelere gittik, neler yaptık, nelere gerek duyduk; merak edenler için yazıyorum...

Tatilimize 2-3 gün öncesinden hazırlanmaya başladık. Uzun tatillerde biz kendi alacaklarımızı bile unutabiliyorken aman kuzumun eksik birşeyi kalmasın diye liste yapıp çifte kontrollü hazırladık valizlerimizi. Neler aldığımızı, nelerin "kesinlikle olmalı"; nelerin "olmasa da olur" olduğunu birazdan detaylı anlatacağım. Sadece şunu belirteyim ki sadece "tatil hazırlığı"nın verdiği yorgunluk için bile 1 hafta tatile gidilirmiş. Gittiğimiz onca yolculuk varken birlikte, ben hiç bu kadar yorulduğumu hatırlamıyorum minicik böceğimi ve onun 1/1000 ihtimalle bile olsa ihtiyaç duyabileceklerini düşünürken ;)

Yolculuğumuzun ilk durağı Marmaris. İzmir'den yaklaşık 4 saatte gittik. Doğası güzel, denizi güzel, cennetten bir parça olan Marmaris'in çok güzel gizli saklı bir koyunda yaklaşık 10 gün tatil yaptık. Daha sonra yaklaşık 1 haftalığına en güzel yer Bodrum'a gittik (evet yine, her sene gitmezsek çatlarız ortadan) ve tatilsepeti.com'dan aldığımız süper uygun tatilimize güzel bir yerde devam ettik. En son 2 günlük Gümüldür tatilimizi de yapıp "evim evim güzel evim"ize geri döndük. Neler mi yaptık?

Güldük...Hem de böyle iştahlı kahkahalarla :D

Oynadık...Çocuklar gibi ;)

Yine oynadık...

Şakalaştık...Hatta sinir ettik, sinir olduk ;)

Kızdık...Çok inatlaştık...

Kumsalda oturduk...

Denize girdik...İlk tanışma ;)

Yüzdük...

Uyukladık...

Poz verdik...

ve bol bol gezdik. Gece gündüz gezdik. Sabah 06:00-06:30 gibi gözümüzü açtık. Evet, tatilde de. Özellikle tatilde. Hem de kuş gibi cıvıl cıvıl cıvıldamalar eşliğinde...Çünkü her sabah uyandığında anne ve babasını karşısında gören miniğim pey keyifliydi ve her zamanki gibi sabahın o saatlerinde oyun istedi. Hatta ilk "baba"sını da tatilde bir sabah söyledi. İlk uyku seansına kadar uyku ve hazırlıklarla geçirdik. Birlikte kahvaltımızı edip o uyurken biz de babasıyla dönüşümlü olarak deniz keyfi yapabildik. Öğlen yemeğimizi yedik. Güvendiğimiz yerden sebze de yedik, çorba da, et de. Baharatsız, tuzsuz ve sağlıklı olmak şartıyla biz ne yiyorsak o da yedi. Her gün meyvesini de yedi, anne sütünü de aldı. Bol bol suyunu içti. Güvenmiyorsak hazır mamalarla geçiştirdik. "Cicibebe" her daim imdadımıza koştu. Öğleden sonra uykusu sırasında biz kendimize zaman ayırabildik. Akşam üzeri deniz iyice ısınıp güneşin zararlı etkileri azalınca 16:00'dan sonra üçümüz denize girdik. 10-15 dakika deniz keyfi onun için gayet doyurucu oldu. Üşütmesinden korktuğumuz için daha fazla kalamadık. Bu sürede bile el ve ayakları hemen buz gibi oluyor. Soğuk deniz ve sonrasında soğuk duş tam anlamıyla soğuk duş etkisi yaptı onda :) Minik kuşum yorgun düşüp her deniz keyfi sonrasında çok güzel şekerleme yaptı. Birlikte hazırlıklarla ve oyunlarla geçen akşam üzeri ardından akşam yemeğini de hep birlikte yedik genelde. Yemeğimizin bitimine yakın, en geç 21:00 gibi gece uykusuna geçtiği için gece de huzurlu bir şekilde gezebildik ;) Arada esneme payı bıraksak da alıştığı düzene tatilde de uymaya çalıştık, çünkü öyle daha rahat ve mutlu.Tabi bazı zamanlar bu kadar erken yatmayıp bizimle Bodrum gecelerinde (Barlar sokağında bir boncuk) boy gösterdiği de oldu miniğimin. O kalabalığı takip eden şaşkın bakışlarını görmeye değerdi ;)

Denize girince ne mi yaptı? Öööyle şaşkın şaşkın baktı, inceledi, seyretti ve patır patır yürüdü denize doğru. Hiç ağlamadı. Belki korkmuştur ama bize sarılmak dışında hiç tepki vermedi. Bizim dalıp çıkmalarımızla epey eğlendi ve sahilin maskotu oldu :)

İlk kez bebekle tatile çıkacaklara tavsiyelerim şöyle;

1- Eğer sizin de bizim gibi portatif bir oyun parkı yatağınız varsa; yedek bir çarşafla mutalaka alın. O kadar kolay oluyor ki, hangi otele/pansiyona/yazlığa vs. giderseniz gidin rahatça kurabiliyorsunuz ve alıştığı düzenden de vazgeçirmiyorsunuz. Biz çok rahat ettik.

2- Bolca giysi. Mümkünse en rahat, bol, pamuklu, sade olanlarından. Sade çıtçıtlı bodyler (gündüz için kolsuz gece için kollu) ve çorap en çok kullandıklarımdan. Sıcakta ne şort giydirdik ne de süslü püslü kıyafetlere gerek duyduk. Tabi yanınızda yedeğinin yedeğinin yedeği de olursa iyi olur. Gün içinde acil durumlarda (ter-kaka-kusmuk...ıyyyy demeyin normal...gibi) o an deli gibi aranıyorsunuz. Henüz vücut sıcaklıklarını da tam olarak dengeleyemediklerinden ayakları hemen soğuyuveriyor. O yüzden birkaç çift çorap çok sıcak yerler de olsa gerekli. Aynı zamanda yedekli ince müslin örtüler (veya tülbent; gece soğuktan, gündüz güneşten iyi koruyorlar) ve 1 adet penye battaniye (her ihtimale karşı, hiç olmazsa bizim gibi arabasının içine sereseniz uyurken o sıcaklarda terlemesini önlersiniz) de bulundurursanız iyi olur. Sineklik de olmazsa olmazlardan. Hem arabası için hem oyun parkı için kullanabilirsiniz. Banyo havlusu (2 tane olursa birini deniz sonrası için ya da yedek olarak kullanabilirsiniz) ve bere (saçlı olunca bebeğiniz üşütmesin diye hala banyo sonrası kısa süreli de olsa takıyorsunuz) de gerekli. Ve en az 2 adet şapka. Mutlaka birini biryerlere atacaktır, ya da unutacaksınızdır. Eğer takıyorsa güneş gözlüğü de çok şık duruyor. Tamamen aksesuar amaçlı görünüyor ama çok da karizmatik ;)

3- Olmazsa olmaz kozmetik ve ilaçlar: En az 50 faktörlü koruyucu güneş kremi. Sabah çıkarken sürüp gün içinde yinelemekte, deniz öncesi ve sonrası özellikle sürmekte fayda var. Göze kaçırırsanız kızarıp yakıyor, dikkat! yaşadık ;) Bepanthen her türlü pişik-tahriş için; hametan olası yanıklar için, Calpol ve belki fitil olası ateş durumu için, demir ve D vitamini her gün kullanım için, varsa alerji/kaşıntı kremi acil durumlar için; ayrıca derece dudaklarınızla ateş ölçemediğiniz durumlar için, alınırsa iyi olur. Bunların yanında kulak (özellikle her banyo sonrası için) ve burun temizleme çubukları, tarak/fırça, burun temizleme aparatı, vücut losyonu/kremi/yağı, pişik kremi, şampuan, bolca ıslak mendil, bolca bez (bu aylarda günde 4-5 bez harcıyoruz), alt değiştirme örtüsü alınmalı. Emzik de olmazsa olmazlardan.

4- Deniz için: Huggies little swimmers (3 farklı ebatta) alabileceğiniz tek bebek mayosu. Dışarı-içeri sızdırma yok. Her deniz sonrası değiştirdiğiniz için miktarı tatil gününüze göre hesaplamanızda fayda var. Henüz kucakta denize girdiği için bizim aldığımız tek deniz aparatı küçük bir bot oldu (resimlerdeki sarı bot). Ama Demir bizim kucağımızda girmeyi tercih etti. Biz bir de üşümesin diye dalgıç tulumu aldık Decathlon'da bulabilirsiniz 35 TL civarına. 2 yaş en küçüğü ve resimdeki gibi oluyor. Giydirmemizden pek hoşlanmasa da içinde çok rahat ve keyifli. Çıkardığınızda da tüm vücudunun ne kadar sıcak kaldığını görebiliyorsunuz.

5- Gideceğiniz yerde yemeklere güvenemiyorsanız ya da bebeğiniz herşeyi yemiyorsa marketlerden çeşit çeşit alıp yanınızda bulundurmanızda fayda var. Çünkü herşey heryerde bulunmuyor. Her gün yanınıza aldığınız çantaya yedeğiyle koyarsanız gün için atıştırması için hemen verirsiniz ve telaş yapmazsanız.

6- Ben bunların yanında yanıma küçük su ısıtıcımızı aldım, çünkü hala kaynamış soğutulmuş su veriyorum. Önceden hazırlayıp kenara koyunca bol su içtiğinde bile zor durumda kalmıyorsunuz. Ayrıca önlüğünü, yedek biberon, süt şişesi, süt sağım aleti ve yedek kaşıklarını aldım. Devamlı çamaşır kirlendiği için Hacı şakirin elde yıkama granül sabununu da çantaya koymuştuk ve iyi ki de koymuşuz; çamaşır sorunu da yaşamadık.

Özetlemeye çalıştım ama yine herkes gereksinimlerini kendi bebeğine ve ailesine göre daha iyi belirler. Bebekle tatil zor ama çok da güzelmiş, keyifliymiş. Biz Demirsiz bir tatil hiç düşünmedik ve birlikte çok eğlendik. Kuzumun da bizimle olmaktan ve 7/24 bizi görmekten çok hoşnut olduğunu söyleyebilirim. Darısı tüm tatile gitmek isteyenlerin başına...